TYDZIEŃ   I  (04.09 – 08.09.2017r.)     „Nasza grupa”

TYDZIEŃ   II   (11.09 – 15.09.2017r.)   „Jestem przedszkolakiem

 TYDZIEŃ   III (18.09 – 22.09.2017r.)  „Uliczne sygnały

TYDZIEŃ IV  ( 25.09 – 29.09.2017r.)  „Nadeszła jesień

 

TYDZIEŃ   I (04.09 – 08.09.2017r.)     „Nasza grupa”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

To ja

Podawanie informacji o sobie

  • podawanie swojego imienia, nazwiska
  • określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć
  • Samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni
  • zakładanie ubrań, butów korzystanie z toalety
  • spożywanie posiłków

– prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.

Nasza grupa Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

  • poznawanie imion i nazwisk dzieci

z grupy

  • przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w

 

Cele ogólne:

  1. zapoznanie z wy- strojem sali
  2. zapoznanie z bohaterami książki i kart pracy
  3. rozwijanie umiejętności liczenia
  4. kształtowanie po- czucia rytmu
  5. rozwijanie sprawności manualnej

Zabawy ruchowe:

  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób tak jak ja
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Balonik
  • Zabawa muzyczno-ruchowa Pociąg
  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem rymowanki Pajacyk
  • Zabawy na placu

 

TYDZIEŃ   II  (11.09 – 15.09.2017r.)   „Jestem przedszkolakiem

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE – DYDAKTYCZNE

 

To ja

Podawanie informacji o sobie

– podawanie swojego imienia, nazwiska

– określanie swoich ulubionych zabaw, zajęć

– samodzielne wykonywanie czynności samoobsługowych

– ściąganie ubrań, butów, umieszczanie ich w wyznaczonym miejscu w szatni

– zakładanie ubrań, butów

– korzystanie z toalety

– spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką i widelcem.

Nasza grupa

Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie

– poznawanie imion i nazwisk dzieci z grupy

– przestrzeganie wspólnie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie
w grupie.

 

Cele ogólne:

  1. Rozwijanie mowy;
  2. Rozwijanie orientacji przestrzennej
  3. Rozwijanie umiejętności wokalnych;
  4. Rozwijanie umiejętność malowania;
  5. Zapoznanie z umowami obowiązującymi w przedszkolu

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr 1
  • Zabawa ruchowa Dotknij
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Rób tak jak ja
  • Zabawa ruchowa z wykorzystaniem kamieni
  • Spacer w pobliżu przedszkola, obserwowanie zmian w jego
  • Zabawy na placu

 

TYDZIEŃ   III (18.09 – 22.09.2017r.)  „Uliczne sygnały

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

Nasz kontakt z techniką

Środki transportu

- poznawanie wybranych środków transportu: lądowego, wodnego, powietrznego

- poznawanie znaczenia pasów, sygnalizacji świetlnej, znaków drogowych

- zaznajamianie z zasadami ruchu drogowego, z wykorzystaniem zabaw tematycznych, literatury, wycieczek.

 

Cele ogólne:

 

  1. Rozwijanie mowy;
  2. Poznawanie znaczenia sygnalizacji świetlnej; łączenie kolorów jej świateł z poruszaniem się pieszych
  3. Rozpoznawanie i nazywanie kolorów
  4. Rozwijanie umiejętności wycinania.
  5. Kształtowanie poczucia rytmu.

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – zestaw nr II
  • Zabawy orientacyjno-porządkowe: Wysoko, nisko, Kierowcy i rowerzyści
  • Zabawa ruchowa Jeden, dwa
  • Zabawy na placu

 

TYDZIEŃ IV ( 25.09 – 29.09.2017r.)  „Nadeszła jesień

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

Poznajemy przyrodę

Jesień

– oglądanie drzew znajdujących się w bliskim otoczeniu, nazywanie ich; wyjaśnienie zjawiska usychania liści

– zbieranie owoców drzew, wzbogacanie nimi kącika przyro­dy; wykorzystywanie owoców w działalności plastycznej, technicznej, matematycznej, muzycznej oraz w inny, niestandardowy sposób

– poznawanie wybranych przedstawicieli grzybów jadalnych (borowik, pieprznica jadalna, maślak) i niejadalnych (muchomor sromotnikowy)

– pokazywanie na wybranych przykładach (np. jeża, wiewiórki, bociana) jak zwierzęta przygotowują się do nadchodzącej zimy (odlatują do Afryki, gromadzą zapasy, zasy­piają); zwracanie uwagi na zmiany w wyglądzie zwierząt, np. zmiana ubarwienia, gęstnienie futra, piór.

 Cele ogólne:

  1. Rozwijanie mowy;
  2. Rozwijanie orientacji przestrzennej;
  3. Rozwijanie sprawności manualnej;
  4. Umuzykalnianie dzieci;
  5. Wspomaganie rozwoju poczucia własnej wartości.

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr III
  • Zabawa muzyczno-ruchowa Taniec liści
  • Zabawa orientacyjno-porządkowe: Muchomory i prawdziwki
  • Zabawa ruchowa z elementem czworakowania – Jeże
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – nr II
  • Zabawy na placu

Spacer – oglądanie drzew, krzewów, zbier

 
Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.