TYDZIEŃ   I  (05.03 – 09.03.2018r.)     „Poznajemy zwierzęta”

TYDZIEŃ   II   (12.03 – 16.03.2018r.)   „Zwierzęta prehistoryczne”

TYDZIEŃ   III (19.03 – 23.03.2018r.)  „Wiosna tuż-tuż”

TYDZIEŃ   IV (26.03 – 30.03.2018r.)  „Nadeszła wiosna”

TYDZIEŃ   I (05.03 – 09.03.2018r.)     „Poznajemy zwierzęta”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE: 

Poznajemy przyrodę

Wiosna

- poznawanie wybranych przedstawicieli zwie­rząt egzotycznych

- poznawanie warunków niezbędnych do rozwo­ju zwierząt

- dostrzeganie różnic w budowie dzikich zwierząt dostępnych bezpośredniej obser­wacji.

Ochrona przyrody

- wyjaśnienie określeń: kwiaty chronione, zwierzęta chronione; poznawanie przedsta­wicieli ginących gatun­ków.

 

Cele ogólne:

  1. rozwijanie mowy;
  2. rozwijanie umiejętności liczenia;
  3. rozwijanie sprawności manualnej;
  4. rozwijanie sprawności fizycznej;
  5. budzenie zainteresowania przyrodą

 

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr XXI
  • Zabawa ruchowo-naśladowcza Wesołe małpki
  • Zabawa ruchowe Zwierzęta do zwierząt
  • Zabawa bieżna Wąż
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Jedziemy do zoo
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – nr XVIII

 

TYDZIEŃ   II  (12.03 – 16.03.2018r.)   „Zwierzęta prehistoryczne” 

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZE – DYDAKTYCZNE

 

Poznajemy przyrodę

Zima

– poznawanie wybranych zwierząt (dinozaury) i roślin (np. olbrzymie paprocie) występujących w tamtym okresie.

 

Cele ogólne:

  1. Rozwijanie mowy;
  2. Kształtowanie poczucia rytmu
  3. Rozwijanie umiejętności liczenia;
  4. Rozwijanie sprawności manualnej
  5. Rozwijanie sprawności fizycznej

 

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr XXII
  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Berek dinozaurowy
  • Zabawa orientacyjno-porządkowa Dinozaury chodzące, dinozaury fruwające
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – nr XVIII
  • Spacer – obserwowanie zmian zachodzących w

 

 

TYDZIEŃ   III (19.03 – 23.03.2018r.)  „Wiosna tuż-tuż”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

Poznajemy przyrodę

Wiosna

– obserwowanie zmian zachodzących w przy­rodzie przed zbliżającą się wiosną, np. coraz dłuższe dni, coraz wyższa temperatura, topnienie śniegu i lodu, powracające pierwsze ptaki (skowronki, czaj­ki, szpaki), pojawiające się pierwsze kwiaty (przebiśniegi, krokusy)

– poznawanie zwia­stunów wiosny, np. kwitnienie wierzby i leszczyny, pojawianie się pąków na drzewach i krzewach.

Cele ogólne:

 

  1. rozwijanie mowy;
  2. rozwijanie umiejętności tworzenia kolekcji
  3. kształtowanie poczucia rytmu
  4. rozwijanie sprawności fizycznej;
  5. zachęcanie do obserwowania przyrod

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr XXIII
  • Zabawa ruchowa Słońce i krople wody
  • Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała – Kwiaty rosną
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – nr XIX
  • Spacer w pobliżu przedszkola – obserwowanie zmian zachodzących w

 

TYDZIEŃ   IV (26.03 – 30.03.2018r.)  „Nadeszła wiosna”

ZAMIERZENIA WYCHOWAWCZO – DYDAKTYCZNE:

 

Poznajemy przyrodę

Wiosna

– oglądanie kwitnących roślin; zwrócenie uwa­gi na zawarte w nich piękno

– omawianie życia pta­ków wiosną (budowa­nie gniazd).

 

Cele ogólne:

  1. rozwijanie mowy;
  2. rozwijanie umiejętności liczenia w zakresie pięciu
  3. rozwijanie umiejętności wokalnych
  4. rozwijanie sprawności fizycznej;
  5. rozwijanie sprawności manualnej

 

Zabawy ruchowe:

  • Zestaw zabaw ruchowych – nr XXIV
  • Zabawa ruchowa z elementem podskoku – Kałuże
  • Zabawa ruchowa Bocian i żaby
  • Zabawa ruchowa Liczymy do pięciu
  • Zestaw ćwiczeń ruchowych – nr XIX
  • Spacer w pobliżu przedszkola – szukanie oznak zbliżającej się

 

 

 
Pobierz odtwarzacz Adobe Flash Player
Używamy cookies w celu prowadzenia anonimowych statystyk oraz w celu prawidłowego działania strony. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień Twojej przeglądarki oznacza, że będą one umieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Pamiętaj, że zawsze możesz zmienić te ustawienia w twojej przeglądarce. Zrozumiałem. Nie pokazuj więcej tej informacji.